Studenten Net Twente
making the net work

Colocation

Algemeen

SNT biedt studentenverenigingen de mogelijkheid om hun servers onder te brengen in de serverruimtes van de UT. Aan deze colocation zijn geen kosten verbonden. Om in aanmerking te komen voor colocation zal de server 19" rackmountable moeten zijn. De voorkeur gaat uit naar 1U servers.

Het kan soms handiger zijn om geen eigen machine op te hangen maar een deel van een SNT machine te gebruiken. Zie hiervoor vcolo.

Neem voor meer informatie contact op met het bestuur van SNT. Het is verstandig contact op te nemen met het bestuur voordat een server aangeschaft wordt. Bij het beoordelen van een aanvraag wordt geen rekening gehouden met het feit dat de server al aangeschaft is.

De huidige voorwaarden zijn hier te downloaden.

Toegang

Algemeen

De normale procedure voor toegang is een mail te sturen naar colo@snt.utwente.nl. Deze zal door de Colocom behandeld worden. Het kan zijn dat er niet iemand dezelfde dag nog beschikbaar is, we blijven allemaal vrijwilligers, wees geduldig.

Urgente toegang

Het kan voorkomen dat een server problemen heeft en dat deze dusdanig bedrijfskritisch is dat deze dezelfde dag nog toegang nodig is. Hiervoor is een noodregeling die bij hoge uitzondering gebruikt mag worden. Mocht blijken dat er misbruik gemaakt wordt van de noodregeling (er was geen nood) dan zullen er maatregelen volgen.

Noodregeling

Tijdens opening SNT Helpdesk

Voor urgente toegang tijdens opening van de SNT Helpdesk moet de Helpdesk gebeld worden. Deze zal proberen de mensen ter plaatse te krijgen.

Buiten opening SNT Helpdesk

Voor urgente toegang buiten opening van de SNT Helpdesk kan er bij de bewaking gevraagd worden om toegang. Dit pas nadat er geprobeerd is een Colocom-lid te regelen. De bewaking zal kijken of de degene die het verzoek doet op de toegangslijst staat en vervolgens toegang verschaffen
tot de serverruimtes. SNT stelt het zeer op prijs om te horen wanneer het verzoek tot toegang niet meer nodig is.

Er kunnen maximaal 2 personen per colocationhouder op de toegangslijst staan. Om de identiteit te verifieren wordt er een identiteitsbewijs van de persoon op de toegangslijst gevraagd.

Partners

  • ICTS
  • Universiteit Twente

Contact

SNT Helpdesk
Citadel H128
Openingstijden:

  • 10:00 - 17:00
(053) - 489 3266
helpdesk@snt.utwente.nl
SNT Helpdesk
@SNTHelpdesk

SNT Kantoor
Bastille 317
bestuur@snt.utwente.nl

Postadres
Universiteit Twente tav SNT
Bastille 317
Postbus 217
7500 AE Enschede